Snelle levering in NL & BE
Beoordeeld met een 9.0
Achteraf betalen mogelijk
Selecteer een categorie.

Voorwaarden review schrijven en plaatsen


Review plaatsingen zijn onmisbaar voor (online) kopers en voor ons als webshop. We zijn dus ook maar wat blij met iedereen die een review wil schrijven! Wist je dat bijna 8 op de 10 mensen reviews laten meewegen voor hun aankoopbeslissing? Ze zijn er om positieve of negatieve meningen kwijt te kunnen, om anderen daarmee informatie te geven over een product(ervaring).

Informatie op deze pagina

Er zijn, vanuit de wet en WoonQ, wel bepaalde voorwaarden verbonden aan een review schrijven én plaatsen. Die zetten we even voor je op een rijtje, samen met nog wat aanvullende informatie (hoe ons reviewproces verloopt en hoe lang het duurt voor een review online staat, bijvoorbeeld).

Wettelijke eisen review plaatsingen

Er waren altijd al ‘spelregels’ rondom reviews schrijven, maar sinds eind mei 2022 zijn diverse wetten veranderd of aangescherpt met als doel misleidende reclame/commerciële activiteiten vanuit bedrijven tegen te gaan. Met betrekking tot reviews schrijven geldt daarom voor ons het volgende:
• WoonQ moet vermelden wat het beleid is ten aanzien van reviews plaatsen. Dit kun je hieronder verderop vinden.
• Fake reviews plaatsen is vanaf 28 mei 2022 verboden.
• Een reviewer mag niet betaald worden of voordeel genieten zonder dat dit expliciet bij de review staat aangegeven.
• Ook negatieve reviews moeten blijven staan, behalve als aantoonbaar is dat de review nep en dus niet rechtmatig is.
• Doorlinken naar andere reviewplatformen is niet toegestaan.

Welke voorwaarden hanteert WoonQ voor een review schrijven?

Vanuit WoonQ hebben we ook wat spelregels voor het achterlaten van een review. Tenminste, je kunt achterlaten wat je wil, maar of een review geplaatst wordt, bepalen we op basis van het volgende. Een review moet/mag:
• Betrekking hebben op een daadwerkelijk door de reviewer gekocht product.
• Gaan over de eigenschappen, gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit e.d. van een product. Reviews die enkel inhaken op nevenzaken waar wij geen invloed op kunnen uitoefenen, zoals de bezorgdienst, kunnen worden geweigerd.
• Geen verwijzingen, in welke vorm dan ook, bevatten naar andere (commerciële) websites, platformen, producten, diensten, etc.
• Expliciet vermelden wanneer het een betaalde of gepromote review betreft.
• Vrij zijn van ongepast, grof taalgebruik. Dit geldt zeker voor, maar is niet beperkt tot, scheldwoorden, buitensporig vloeken, racistische uitingen, bedreigingen.
• Geen persoonlijke informatie van jezelf of anderen bevatten, zoals NAW-gegevens of telefoonnummers.
• In het Nederlands of Engels zijn geschreven.

Het reviewproces bij WoonQ

Om het reviewproces te activeren, moet men dus eerst een review schrijven en insturen. Dit kan op twee manieren: je kiest ervoor om via de productpagina een review in te sturen, of wij nodigen je na je aankoop per e-mail uit om een review te schrijven.
Bij WoonQ doorloopt dit het volgende proces:
• Zodra je review is verstuurd, komt deze bij ons als het ware in ‘de wachtrij’ van een speciale tool voor reviewbeheer.
• Onze medewerkers die hiertoe bevoegd zijn, doorlopen de ingezonden reviews om deze te controleren op de eerder genoemde voorwaarden.
• Jij ontvangt direct een e-mail van ons, met het verzoek om je e-mailadres te bevestigen. Dit is onderdeel van het streven naar echte en serieuze reviews.
• Via onze beheertool keuren we reviews goed of af. Afhankelijk van de actuele werklast en beschikbare medewerkers kan dit enkele uren tot dagen duren.
• Jij krijgt geen melding over of je review is goed- of afgekeurd, maar kunt natuurlijk nagaan of je ‘m op de website ziet staan. Voldoet je review aan de voorwaarden? Dan zou dit een kwestie van tijd moeten zijn.
• Het opgegeven e-mailadres is voor intern gebruik en wordt nooit weergegeven bij de reviews. Je opgegeven (voor)naam, reviewtitel, aantal sterren en beoordelingstekst uiteraard wel.
• Met het inzenden van je review maak je kans op een kortingscode of een eventuele andere leuke actie.

Review schrijven: wanneer online?

Zoals vermeld in de beschrijving van het reviewproces van WoonQ kan het enkele uren tot dagen duren voordat je review online staat. Die tijd is nodig om te zorgen dat de eisen/voorwaarden voor een review schrijven en plaatsen gewaarborgd worden. We verwachten dat reviews in de meeste gevallen binnen 24 uur online staan, maar afhankelijk van omstandigheden zou dit ook maximaal een werkweek kunnen duren.

Verwijderen van reviews

Aangezien de reviews op voorhand zo optimaal als mogelijk worden gecontroleerd, zullen eenmaal geplaatste reviews niet snel worden verwijderd. In bepaalde situaties kan dit toch het geval zijn:
• Als informatie over een product of het product zelf intussen achterhaald en incorrect is en/of op andere wijze verwarring of misleiding kan veroorzaken in de actuele situatie.
• Als blijkt dat een review toch nep is (oude reviews bijvoorbeeld zijn niet onder dezelfde eisen gescreend) of er ondanks screening op alle bovenstaande voorwaarden toch een onrechtmatige beoordeling doorheen is geglipt.
• Er staat persoonlijke informatie in de beoordeling.

Jouw geschreven review laten verwijderen?

Wil je zélf dat jouw geplaatste review verwijderd wordt? Neem dan contact op met onze klantenservice. We brengen dan intern het balletje aan het rollen om je review te verwijderen.

Wijzigingen voorwaarden review schrijven en plaatsen

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er wijzigingen komen in onze voorwaarden voor een review schrijven en plaatsen. WoonQ heeft te allen tijde het recht voorwaarden en processen aan te passen. Informatie hierover zal dan worden doorgevoerd op deze pagina.


Pak dit ook mee

Dit zijn onze populairste producten van dit moment. Standaard scherp geprijsd & altijd handig om mee te pakken.

Oranje Furniture Care Textiel Protector Spray - 500ml

24,99

12,99

Fotolijst Multiframe - Zwart

39,99

24,99

Wandrek Lavardin

39,99

24,99

Kies je maat